onsdag 25. januar 2012

Dra aldri på Camping uten Canon!

Sist høst, just når det var blitt kaldt, ville min 9 år gamle datter på camping for å teste ut litt utstyr som hun sa. Tidligere ifjor hadde jeg kjøpt telt på tilbud, hvilket ikke helt ligner meg som aldri har ligget noe særlig ute pga av faren for at det kan komme DYR! Dyr er som kjent skummelt, både ville dyr og husdyr. Og har du telt må du også ha primus, plastbestikk, vonde liggeunderlag, kald sovepose osv. Derfor utstyrstestingstur. Så far dro opp NAF boka og tenkte ok. Sove ute=inngjerdet campingplass! Larkollen Camping var jo stengt for sesongen, kanskje pga jævlig hard bakke og isende kulde, men damen i respesjonen smilte av min manglende campingkompentanse og sa dessverre at det var greit med en overnatting på valgfri plass. Ungen sov som en stein og godkjente alt utstyr. Personlig kranglet jeg hele natten med liggeunderlaget og soveposen, og fant det helt naturlig å forlate teltet klokken 0500 og sitte på utsiden med nykokt kaffe. Etter et par kopper kom humøret, og etterhvert eksploderte himmelen i en fantastisk soloppgang. Så moralen må jo være, at selv i de mest primitive situasjoner, don't leave your Canon.